Alfa Romeo Tonale PHEV (plug-in hybrid): tüm bilgiler

Makale 17 Kasım 2022 tarihinde güncellenmiştir

Kompakt SUV Alfa Romeo Tonale İtalyan markası için bir ilk olan plug-in hibrit motoruyla yakında satışa sunulacak Alfa Romeo. Alfa Romeo Tonale PHEV 17 Kasım 2020 tarihinde tanıtıldıİşte bununla ilgili bilgiler.

Reklamcılık
Kaynak: Alfa Romeo
Kaynak: Alfa Romeo

Aşmış olsa da Bu yıl için 20.000 sipariş 2022Tonale'nin hala oynayabileceği bir kartı var uzun zamandir beklenen motor: plug-in hybrid. Bu tür motorizasyon, içten yanmalı bir motoru bir veya daha fazla elektrik motoruyla birleştirir.

Bu plug-in hibrit motorun avantajları: tamamen elektrikli sürüş imkanı, yanmalı ve elektrikli motorların birleşik gücü ve daha düşük CO2 emisyonları. Bu tür bir motorizasyonun dezavantajı, akünün şarj edilmemesi durumunda gücün yalnızca içten yanmalı motora dayanması ve akünün ağırlığının aracın davranışını etkilemesidir.

Reklamcılık

Bunu bildiğinizde ve bunu bildiğinizdebir Alfa Romeo sürüş keyfi sunmalıdır İtalyan mühendislerin bu hedefe ulaşmak için yapmak zorunda oldukları çalışmaları anlıyoruz.

Alfa Romeo Tonale plug-in hibrit modeline dönecek olursak, Alfa Romeo direktörü Jean-Philippe Imparato twitter hesabından tanıtım tarihini açıkladı: 17 Kasım 2022 tarihinde yapılacaktır.

Reklamcılık

Yine de Tonale Plug-in Hybrid hakkında şimdiden pek çok bilgi var.

Alfa Romeo Tonale PHEV: bildiklerimiz

Her şeyden önce, buna Alfa Romeo Tonale Q4. Gerçekten de, önden çekişli MHEV versiyonunun aksine, öndeki içten yanmalı motorun arkadaki elektrik motoruyla birleşmesi modelin dört tekerlekten çekişli olmasını sağlıyor.

Reklamcılık

Benzinli motor ise 180 hp gücünde 1.3L turbo olacak ve 90 KW, yani 120 hp gücünde bir elektrik motoruyla kombine edilecek. Toplam güç 280 bhp olacak (evet 180 + 120 bildiğimiz 280 değil). Bu şanzıman 6 vitesli otomatik şanzıman ile donatılmıştır. Alfa Romeo yolda güvenli, konforlu ve eğlenceli bir sürüş vaat ediyor.

Batarya 15,5 kWh kapasiteye sahip olacak ve bu da otomobilin 1835 kg'lık toplam ağırlığına 125 kg ekleyecek. Yerleşik 7,4 kW şarj cihazı kullanıldığında akünün tam şarjı 2,5 saatten az sürer.

Reklamcılık

Performans açısından, araç 0'dan 100 km/sa hıza 6,2 saniyede çıkacaktır. En yüksek hız hibrit modda 206 km/s ve elektrikli modda 135 km/s olacaktır. Karşılaştırma yapmak gerekirse, 280 bhp benzinli Stelvio 0'dan 100 km/s hıza 5,7 saniyede ulaşıyor.

CO2 emisyonları maksimum 26g/km'dir.

Reklamcılık

Toplam menzil, tamamen elektrikli modda 80 km ve termal + elektrikli modda 600 km'dir.

Son olarak, aşağıdakilerle ilgili olarak Tonale'nin görünüşü, egzoz çıkışları görünür ve modifiye edilmiş biscione logosu belirir.

Reklamcılık
Kaynak: Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale Q4 Özel Sürüm

Hibrit modelin lansmanını kutlamak için, 20" alaşım jantlar, kırmızı brembo kaliperler vb. ile en üst düzey donanıma sahip olacak bir 'Special Edition' versiyonu sipariş edilebilecek.

Fiyatı henüz bilmediğimiz için önümüzdeki birkaç saat içinde sipariş edilebilir...

Reklamcılık
Kaynak: Alfa Romeo
Kaynak: Alfa Romeo
Kaynak: Alfa Romeo
Kaynak: Alfa Romeo

31 Yorumlar

Bir Cevap Bırakın
  1. Keşke Giulia QV'yi mevcut V6 ile hibrit olarak çıkarabilselerdi, böylece öldürücü malus'u ödemek zorunda kalmazdık...

    • Maserati'de 4 silindir varken (anlaşılmaz) Euromillion'u kazanmanın bir gün gerçekleşmesinden daha fazla şansa sahip olduğu izlenimine sahibim.
      2 şaheser yapın ve onları çürümeye bırakın!
      4C, 124, Ghibli gibi... Bu kendi ayağına kurşun sıkmak gibi bir şey!

  2. Sonunda bu sabah aynada bir tane gördüm, bof. Bana Brera'mın görünümünü hatırlatan ışıklar dışında, rte için: kırmızı bir minibüs.
    Daha sonra, eğer bu 2022'deki otomobil tutkusuysa

      • Evet, evet, elbette, bu sizin fikriniz, benim değil.
        Sokaktaki başparmaklar bana arabamın çirkin olduğunu söylemek içindir.

        • Sokakta baş parmağını mı kaldıracaksın? Öyle diyorsanız sizi üzmeyelim ama Tonale, Brera'dan çok daha güzel ama bir SUV.

        • (Öyle diyorsanız sizi üzmeyelim) ama Tonale bir SUV olmasına rağmen tasarım açısından Brera'dan çok daha güzel çünkü daha dengeli.
          Brera belki bir crosswagon coupe olarak harika olabilirdi (ama Busso ile ve o sıkıcı Holden V6 ile değil ya da en iyi ihtimalle 1.75 Turbo ile).

          • Bir ifadeyi sorgularken rahatsızlıktan bahsedin, eğer bu sizi mutlu ediyorsa, o zaman kendinizi mutlu edin!
            Kare şekilli bir minibüs, bir coupé'den daha güzel, hayır, kesinlikle değil. Uzun, kare bir şey için dengeden bahsetmişken, evet, gerçekten de kare çok karmaşık olmayan bir şekle sahiptir ve çok dengelidir.
            Suv'ların tasarımı dehşet verici. Ferrari dışında, şu ana kadar hiçbir üretici bu minibüslerin iyi görünmesini sağlayacak bir tasarımla ortaya çıkmadı.
            Ve tabii ki sadece Avustralyalı düşük motordan yararlanan bu V6, her zamanki klişe, mükemmel biçimlendirme ile sizi soğuk bırakıyor.

          • Biçimlendirmeye bir bakalım. Birçok kez denendiğini söyleyebilirim ve tüm Alfisti'ler Brera'nın neden bu kadar büyük bir fiyasko olduğu konusunda hemfikir.
            Evet, bu SUV'un tasarımına baktığınızda, eğer ayakları yüksek olmasaydı, Brera'nın başarısız tasarımından daha şehvetli olurdu ve sadece Holden kökenli düşük motor değil, çünkü Alfa tarafından yapılan ve onu coşkulu hale getirmek için hiçbir şey yapamayan çok az modifikasyon var (böyle bir temelden başlayarak, herkes dişlerini kırardı), aynı şekilde çalışan ve izin verilmediği kadar ağır olan Lotus'taki Toyota V6 ile aynı sorun! Alfa'nın üzerinde çalışmaya çalıştığı tek şey sesiydi ve başarısız oldu. Aynı şey 2.2 için de geçerli, oysa 1.75 gerçekten çok hoş ve performans açısından diğer ikisini kıskandıracak hiçbir şeyi yok.
            Bu coupe sizin söylediğiniz kadar olağanüstü olsaydı, çok daha fazlası satılırdı ama sonucu hepimiz biliyoruz.

          • Ferrari'nin Purosangue'si ise tam bir başarısızlık çünkü kapıların arasına bir sütun koymak ve arka kapıların birbirine zıt olması gerçekten berbat bir şey, özellikle de Mazda'nın RX8'de bu sütun olmadan ne kadar iyi iş çıkardığını ve gerçek bir 4 koltuklu için (1m83 boyundayım ve arkada rahatım) örnek bir sağlamlığa ve hiper kontrollü bir ağırlığa (döner pistonlu motorun gerçekten çok hafif olduğu doğru) sahip olduğunu gördüğünüzde. Bir Purosangue (tamamen özledim) için dünyadaki hiçbir şeye değişmem ve açık ara bir Stelvio veya Grecale'i tercih ederim.
            İtalya'da hazırlanmış yükseltilmiş bir Brera gördüm ve oyunu değiştiriyor ve bir eldiven gibi uyuyor ve neredeyse birbirine yapışmış 2 parça araba izlenimi almıyorsunuz (bir Mito GTA arka ucu ile).

          • Brera da bence çok güzel. Sadece pedalların konumu bile korkunç... Konseptin pazarlanan bir modelle sonuçlanması amaçlanmamıştı, ancak tasarım o zamanlar heyecan yarattı (ve yine haklı olarak) ve üretime geçilmesine yol açtı.

          • Brera konsepti gerçekten de üretime yönelikti (kapı sistemi hariç) ve o dönemde bu konuda en ince ayrıntısına kadar zorlanmıştı (Maserati 4200 şasisi ve V8'i) ancak 8C üzerinde çalışan Fiat tarafından reddedildi (hatta Giugiaro iç mekanı yapmayı teklif etmişti, ancak Brera için 159'ları kullanmayı tercih eden Fiat tarafından reddedildi).
            (Benim de bir parçası olduğum) tutkuyu açığa çıkaran konseptti ve üretim modeli piyasaya sürüldüğünde büyük bir fiyaskoydu (haklı olarak) ve satışlar büyük bir başarısızlıktı, hatta üstü açılabilir model için daha da büyük bir başarısızlıktı. Arka koltukları olmayan bir 2+2 için iç mekan sıkışıktı, motorlar bir Alfa'ya yakışmıyordu ve bir pachyderm ağırlığındaydı. Kısacası, başarısızlık her açıdan haklıydı (ve haklı olarak).

      • Kemancılar mı? Çocukluğumdan beri öyleyim!
        Hat için, gerçekten de ikiyüzlüler ve zevksiz insanlarla çevrili olmalıyım! Bu araba, sahip olduğum konfigürasyondaki meraklıları kendine çekiyor.

        Brera'yı Q2'de denediniz mi? 140 kg daha az, gereksiz seçeneklerden kaçınılmış, yeniden tasarlanmış alüminyum akslar ve hala ünlü V6?
        Üst uç ve pistonlar bir V6'yı dönüştürmek için yeterli değilse, benim yaptığımı yapın, çıkışta Supersprint, Autodelta header'lar ve busso'yu öldüren kirlilik karşıtı standartlardan arınmış, nefes alan bir v6'nız olsun.

        1750 bir varyanttır, iki kusuru vardır: turbo ve tek 4 silindir.

        Tasarımı ve nitelikleri ile ilgili olarak :

        Japonya'da 2007 Avrupa Yılın Otomobili.
        En İyi Spor/Kupa
        Avrupa Otomotiv Tasarım Ödülü 2006
        Autocar Magazine (İngiltere) tarafından 2006 En İyi Tasarım Ödülü
        En İyi Coupe - Hırvatistan Yılın Otomobili Ödülleri 2006

        Ve bu birinci aşama!

        Japonya başarısız bir Alfa'ya ödül verdi.

        Brera ile ilgili tek büyük şikayet? 60 kg'lık aptal orijinal cam tavan!

        Satılmadı mı? Giulia satılıyor mu? Yanlış araba mı? Pachyderm Stelvio mu? İnanılmaz bir başarı mı olmalı?

        Geri kalanı için sizi emin olduğunuz şeylerle baş başa bırakıyorum.

        • Bir coupe'de yeri olmayan hırıltılı bir V6 yerine gerçekten çalışan turbo şarjlı bir 4 silindir daha iyidir.
          Kusurlu olan platformun kendisiyken Brera'yı ağırlaştıranın cam tavan olduğunu söylemek, neden bahsettiğinizi bilmediğinizi gösteriyor çünkü 159'da da aynı sorun var. GM'de bile bu platformu hiç kullanmadılar. Artık 4WD'ye sahip olmayan versiyonların neredeyse hiç ağırlık azaltmadığını gördük ve bu da platformun bir pachyderm olduğunu gösteriyor.
          Küçük 1.75 turbonun 4 silindirli 2.2 veya V6'dan daha verimli olduğunu ve ön aksta ölü bir eşeğin ağırlığına sahip olmaktan kaçındığını gördüğünüzde, başka bir katman daha ekliyor.
          27 yıldır Alfisti olan Giulia ve Stelvio, kesinlikle Brera ve garantili bir fiyasko olan örümceğinden daha iyi satıyor.
          Japonya'dan mı bahsediyorsun? Giulia'nın neredeyse tüm GTA ve GTAm versiyonlarını özümsemiş olan onlardır.
          En azından Giulia ve Stelvio ile bunun gerektirdiği tüm DNA'ya sahip gerçek bir Alfa ürünüyle karşı karşıyayız ve ortaya çıktıklarında, 159 veya Brera'nın asla olmadığı şekilde, her bir kategoride referans olarak ilan edildiler.

  3. Bir tanesine baktım. Çok fazla sönük plastik, özellikle orta konsol, çok çipli gri plastik, gösterge paneli için de aynı şey geçerli. Ön kapılarda kapı eşikleri kapatılmamış, hurda metali görebilirsiniz :-(.
    Anahtarı nereye koyacağız? Neden Stelvio'nun numarasını kullanmıyoruz?
    Alfa Romeo ruhu nerede? Ön yüz dışında Renault'nun en yeni Mégane'ı daha iyi.
    Stellantis'in ruhu Alfa'nın ruhundan geçmiştir.

    Bunun için bu kadar uzun süre beklemiş olmamız çok yazık.

    • Megane'ı gördükten sonra, sadece harika olmadığını değil, aynı zamanda üzücü derecede sıradan olduğunu bile söyleyebilirim. Güvenilirlikten bahsetmiyorum bile, eğer NPV'leri gibiyse... o zaman garantili bir felaket.

  4. Ama neden stelvio'daki bu lanet malus'u düşürmek için hibrit yok... 280 benzinli versiyon neredeyse satılamazken (+12000 malus!) tonale gibi 280 hp güzel olurdu.

      • Bence bunun nedeni, Stelvio'nun zaten yüksek olan maliyetinin, olağanüstü olmayan bir CO2 kazancı (yani malus'un sınırlı azaltılması) ve 2025'te değiştirilecek bir model için daha da yüksek olacak olması. Teknik olarak bunu yapabilirler, ancak rasyonel olarak yeni Alfa Romeo yönetimi bunu yapmayacaktır. Bunu gelecekteki modellerde (b-suv, gelecekteki stelvio ve gelecekteki giulia) yapmak zorundalar.

        • Alexandre haklıydın, Alfa az önce Giulia ve Stelvio için maliyet nedenlerinden dolayı hibrit yapmayacaklarını açıkladı, ancak her şeyden önce modelleri 2025'te (resmi olarak açıklanan tarihten 1 yıl önce) durduruyorlar.

      • Modelin mekanik ve dinamik niteliklerinden bahsediyordum, sonuçta bu Alfa ve giriş seviyesi modelin de markaya uygun kapasitelere sahip olması gerekiyor. Ayrıca önümüzdeki birkaç aya da bakmanız gerekiyor, basit 1.3 ile model güncel değil, dürüst olalım. Aksi takdirde, elektrikli 308'i temel alan Giulietta hala yok mu?

        • Temel bir motorunuz yoksa büyük satışlar bekleyemezsiniz ve bu model Giulia ve Stelvio'nun aksine hacim yapmak için üretildiğinden, birçok insan için erişilebilir olmalıdır (Alfa'nın imajı için oldukça kısıtlayıcı olsa bile, genelcilerin işi olduğu için bunu yapmaması gerekiyor). Bu tür bir model şehirleri nadiren terk edecektir, bu nedenle 1.3 ile bile müşteri kitlesine çok uygundur.
          Yeni BMW'leri Mini şasisi üzerinde görebiliyoruz (hoş değil), bu yüzden hiç modası geçmiş değiller ama markanın DNA'sına uygun değiller... kesinlikle. Kısacası, otomobil dünyası doğru yönde olmasa bile gelişiyor. Peugeot tabanlı bir Giulietta.... bu tür bir müşteri farkı göremese bile.... Alfa'nın imajını ve DNA'sını da yok edecektir. Üzücü bir dünya.

          • Bir şehir otomobilinden değil, 4,50 metre uzunluğunda, 500 litrelik bagajı olan ve 4 kişiyi birkaç yüz kilometre boyunca rahatça taşıyabilecek bir araçtan bahsediyoruz, şehir dışına çıkmak için tüm kapasitelere sahip olacak. Hafif hibrit versiyonla ilgili sorun, Alfa'nın olması beklenen yer olan otomatik vites kutusunun gecikmesidir ve basın hayal kırıklığına uğramıştır.

          • 308'i temel alan elektrikli bir Giulietta'ya gelince, kendi içinde bir sorun görmüyorum, GM'yi temel alan Alfa'larımız oldu - özellikle de 159 - dinamikler açısından çok daha kötüydü... Direksiyonun çok doğrudan olması için üzerinde çalışılması gerekecek, ağırlığı düşük tutmak için gövdenin hafifletilmesi gerekecek, neden çizgi ve iç kapasite için 4.40m'ye ulaşılmasın ve arkadan çekiş ve Q4 sistemi sunulmasın. İyi Brembo frenler, 200 beygir gücünde bir motor ve aerodinamik bir Alfa çizgisi ile. Markanın imajını yok etmeyecek, aksine gerçek bir Alman rekabeti olmadan DS'den daha fazla satacaktı.

          • Bir felaket olan şanzıman konusunda size katılıyorum, tıpkı 159 için GM platformunun da bir felaket olduğu ve GM'nin bunu kabul etmediği gibi. Bence yeni bir Delta, Giulietta veya yeni bir Citroën için (kişisel olarak DS bir sapmadır), bu 3 marka ile uyumlu olacak ortak bir RWD ve 4WD platformu (Peugeot'nun nasıl yapılacağını bilmediği) olmalıdır.
            Peugeot'nun platformunu Fiat ile paylaşması (aynı zamanda kıçını iki sandalye arasında tutan Chrysler'e de bakınız), büyük hacimler üretmeye mahkum olan genelciler oldukları için uygulanabilir, ancak bu Alfa, Citroën ve Lancia için geçerli değildir (bu arada Chrysler ve Dodge ile de paylaşabilir).

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir